Meningslösa Måndag

Väckarklockan ringer och jag väcks ur min dröm. Då var det åter dags för en ny dag
Jag vandrar ut i hallen och hämtar min tidning. Men där står det som vanligt inget nytt
Jag läser om ett fyllo som fått stryk på en bar. Och jag undrar om jag kanske var där
Sen suckar jag och inser att det dröjer många dar, innan helgen åter är här
Och idag är da'n som går saktast utav alla Ja idag är da'n som jag har valt att kalla:
 Meningslösa Måndag.  Det är dagen då tiden står still.  Och meningslösa Måndag
 Det är dagen då inget går som jag vill.
    Och Meningslösa Månda'n är åter här, och jag säger farväl, till ännu en helg
Och jag ligger i sängen och funderar på, om det egentligen är värt att stiga upp
För idag är da'n som är värst utav dom alla. Ja idag är da'n som jag har valt att kalla
    Meningslösa Måndag


 


Kommentarer
Postat av: cocacolamissbrukaren

kom du på den poetiska texten själv? :P

2006-12-04 @ 13:44:15
URL: http://jessicapersika.webblogg.se
Postat av: Ebismolarek

A very nice site keep it up. Regards

2010-02-08 @ 11:52:18
URL: http://ebismolarek.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0