Äldst är starkast






image194

En pubertetsunge med basröst som ibland ger vika för en mindre manlig stämma. Ett ego, stort som ett hus. Ett hånskratt, som borrar hjupa hål i hjärnskalpen och ger ifrån sig ett eko som bygger bo i öronen en vecka framöver , MINST Han vet bäst, och är naturligtvis starkast av alla. Johan Wallin, min lillebror på hela 16år.
Johan:
 - Caroline ska vi ta armtag? hahaha
 - Visst, men har inga höga förhoppningar på vinst.
 - Hahaha, du lär loooosa stort. Fy fan va kul det här ska bli!

3 minuter senare..
Oavgjort på högerhanden och en rejäl vinst från min sida på vänstern

- DU FUSKADE JU! VI TAR OM DET PÅ VÄNSTERN!
Johan skriker i panik och tårarna är inte långt borta

25 sekunder senare

Resultatet detsamma, jag lämnar köksbordet med ett stort leende på läpparna. Mamma klappar Johan på axeln och pappa ser besviken ut. 


 

Kommentarer
Postat av: adam

de va nån på gymmet o träna idag som ser ut exakt som han på bilden. nu förstår jag varför han kämpa så hårt

2007-08-10 @ 21:27:53
Postat av: marie den starke

hahahahaha

2007-08-11 @ 13:50:58
URL: http://mariesofia.blogg.se
Postat av: Christian

Det bästa är verklingen att pappa ser besviken ut! HAHA!

2007-08-11 @ 21:57:18
Postat av: jessica

GÖTT carro! hur mycket de små liven än växer, så blir de aldrig starkare eller bättre än sina storasystrar

2007-08-12 @ 12:23:07
URL: http://jessicapersika.webblogg.se
Postat av: Justiningeborg

God bless you

2009-02-11 @ 10:40:54
URL: http://justiningeborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0