Boule is the shit

Fredag. Jag hamnar på en grannfest i Möndal. Känner knappt en kotte. Speciellt inte när Kristoffer utger sig till förste chaufför och åker för att hämta Eken, hans klasskompis. Övergiven och en smula generad vandrar jag upp till partystämmningen vid Boulebanan. Han inte andas in många andetag innan jag blev uppskriven som förste man ut till Bouletävlingen. Jag har aldrig i hela mitt liv hållt i en Boulekula, ännu mindre spelat! Ni kan ju spekulera i hur det hela slutade.. Jag vann allt ihop! Första matchen med 3-0. Jag chockerade nog min omgivning när jag berättade min bakrundshistoria angående klotsporten, jag chockerade mig själv! Mats, domaren och mannen med hatten erbjöd sig att adoptera mig, bara jag satsade på en Boulekarriär. En given framtid efter gymnasiet?
  Hur som helst var kvällen otroligt lyckad och jag fick ta emot ett hedervärdigt pris: En T-shirt med trycket, Kinnarps. I´m the King!


Kommentarer
Postat av: Ingekaja

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.

2010-05-18 @ 11:20:38
URL: http://ingekaja.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0