Tur och Retur

Några klockrena citat efter helgen i Helsingborg/Helsingör med släkten. Farfar fyllde 70år, vilket firades ORDENTLIGT!

Personerna bakom Citaten:
Maj-Britt: 86år med skinn på näsan, farfars sambo
Matz: Pappas systers man ed en otroligt lugn inställning
Rebecca: Min kusin, två år äldre
Mats: Pappas systers man, fullast av alla
Lars: En utböling från gatan

Maj-Britt: Till Canarieöarna åker jag aldrig igen
Matz: Jaså varför då?
Maj-Britt: Nä, de va inbördeskrig när jag va där.
Matz: Klart, det lät ju inte så trevligt

Efter en lyckad utekväll samlades ett salongsberusat gäng på mitt och
Rebeccas hotellrum.
Rebecca: Shit vad ont i fötterna jag har av mina nya klackskor!
Lars: Ecco, det är fotriktigt
(Lars pekade på sina speciallskor med luftkuddar och avancerade tramdynor)

Mitt under kvällens middag ringer mammas telefon. Mamma skickar genast vidare mobilen
till farfar som håller den upp å ner och pratar. Han sitter helt tyst med en frågande min. Skrattar
till lite och säger tack så mycket, det var jättekul att ni ringde. Lämnar sedan tillbaka telefonen och säger:
 - Vem var det?

Mats: Maj-Brit, här får du en liten förstärkare
Maj-Britt: Nej, någon såndär Jägarpung vill jag inte ha!
(Jägarpung = Jägermeister)

Möjligen roligare att uppleva!


Kommentarer
Postat av: Loua

din farfar är lammkött!!!

2007-08-20 @ 10:55:16
Postat av: marie

Du har blivit seg på å uppdatera, Caroline Wallin!

2007-08-21 @ 19:14:06
URL: http://mariesofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0