2XParlino-tomte

Några dagar före dagen med stort J; julafton. Fick jag ett stort paket på posten med avsändaren E. I paketet låg det en gul Parlino-tomte. Överraskningen var total. Igår, efter en minimal förfest på adressen Mitt i Åre II styrde vi våra påpälsade fötter mot Werséns. Vad stod i baren!? En gul Parlino-tomte. En av förfestdeltagarna placerade tomten skickligt och nästan helt osynligt under skjortan och snodde med sig den ut på dansgolvet. Han tyckte väl som jag; En parlino-tomte förtjänar sällskap. Så efter ett bökig döljning vid utgången äger jag numera 2 Parlino-tomtar. Frestelsen över försäljning var stor när en snubbe på Max erbjöd 2000kr i utbyte av tomten. Jag svalde hårt och tackade nej. Vad gör man inte för en Parlino-tomte?

Kommentarer
Postat av: Schteeek

2000 kr för en Parlinotomte.!?!?
Uppståndelseimitthuvud 1: Vem i helvete bjuder 2000 kr för en liten ful,gul tomte ? Finns det en okänd svart marknad för dessa tomtar? Skulle personenn kanske sålt vidare den och tjänat stora pengar? vem vet.
Uppståndelseimitthuvud 2: Om man har fått en gul tomte på posten helt gratis varför vill man då in sälja den för 2000 kronor? Berodde det på att personen i fråga insåg värdet av sin tomte när den höga summan kom på tal ? Hade personen i fråga fäst sig så pass mycket vid denna tomte att det inte spelat någon roll hur köparen hade erbjudit. många frågor söker svar..
" det här är ett vapen, nu provskjuter jag den här gången "

2007-12-31 @ 15:04:54
Postat av: Anonym

jag vill också ha en parlino tomte !! vart får man tag på sånna ?

2008-02-12 @ 20:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0