Läser Gud min blogg?

Jag har aldrig i hela mitt liv varit troende.  Att döpa sig i kyrkan
var väl inte något jag direkt hade inflytande över, konfirmationen
 genomförde jag tragiskt nog därför att, som det heter, alla andra
 gjorde det. Jag tror inte på något övernaturligt under som anses
 vara bättre än alla andra. Jag tror på ödet.
Men, igår, tjugo i åtta, efter ett tufft spinningpass och en hungrande
 mage började jag för första gången tvivla. Finns det en gud?
En gud som hör mina böner, en gud som vill mig väl, en gud som läser min blogg!!??
En gud som ger mig kraft iform av tända lampor, en fungerande tv,
 en rinnande dusch och varm, tillagad mat! Igår fick vi ström! Så finns det en gud?
  När Gud igår, på sin lunchrast slog på datorn kanske han knappade in
 http://www.enfetblogg.blogg.se och  läste om familjen Wallins kaotiska tillvaro
 i mörkret, förstod att någon måste ingripa innan Wallinarna retar ihjäl sig på varandra,
 och gav oss el! Kanske var det så?
Eller så var det bara Vattenfall som hittade felet på ledningen.
Hur som helst ska jag börja ge GU lite mer sympati för sin tro.
Amen

Kommentarer
Postat av: Lulu

Jag tycker det är sympatiskt av dig att känna lite mer med GU nu ;). Jag sa ju det innan att jag också hade börjat få "kompis-humör" o var jättelipig varje gång jag är hemma. trodde du lyssnade på mig :P haha. ska vi flytta ihop?

2007-01-17 @ 15:32:03
URL: http://luiisa.blogg.se
Postat av: uffe

din blogg är fin i färgerna nu:D

2007-01-17 @ 21:47:50
Postat av: jessica

äsch, jag tror allt att du alltid varit lite ofrivilligt smygreligiös. typ känt dig tvungen att be om ursäkt till gud då du tänkt onda tankar och sånt. :P grattis till det godkända teoriprovet förresten! ;)

2007-01-18 @ 19:27:33
URL: http://jessicapersika.webblogg.se
Postat av: Carro

tack Jessica :)

2007-01-19 @ 12:06:12
Postat av: Lukasbenedicte

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2008-09-05 @ 13:28:34
URL: http://lukasbenedicte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0