Folkesundhed

För att vi töntar inte ska känna oss allt för vilsna i vårt rödvita grannland, kommer här en dansk-svenskordlista som jag tror vi kommer ha extremt stor nytta utav när vi virrar omkring på Köpenhams gator. 

Alkoholfri drikkevarer    Alkoholfria drycker
Arvelige sygdomme     Genetiska sjukdomar
Faldulykker                    Fallolyckor
Fastfood                        Snabbmat
Fattigdom                      Fattigdom
Fedme                            Fetma
Folkesundhed              Folkhälsa
Fortrydelsespiller         Dagen-efter-piller
Gadebørn                      Gatubarn
  
Håller på att fila på en skiva som kommer göra den lilla roadtripen oförglömlig. Natruligtvis kan jag inte avslöja hela musiklistan, men vissa hetingar kan du få en förhanstitt på:

Hellogoodbye - here(in your arms)
The Tough Alliance - Coca-Cola Veins
Akon - It don´t matter
Sean Kingston - Beautiful Girls

På fredag bär det av, så underbart roligt det ska bli! Heja Danmark!

  

Kommentarer
Postat av: Andreas

The MO ?! Mo The ?=) haha

2007-07-02 @ 22:06:09
Postat av: Carro

Vi med kulturella begåvningar skriver så, samt de på letssingit.com, ha!

2007-07-03 @ 13:26:48
Postat av: Anonym

hejja vad kul de ska bli :P Men jag hoppas min favoritlåt får en speciell plats :P

2007-07-03 @ 20:16:47
URL: http://Emmagustafsson.webblogg.se
Postat av: Carro

är det Kiss me kan du glömma det:) haha

2007-07-03 @ 21:31:05
Postat av: AxiePaxie

Inte för att jag såg The MO nånstans...men heter de inte just "The MO" ??

2007-07-04 @ 12:33:44
Postat av: carroharrätt

nej, absolut inte

2007-07-04 @ 13:25:20
Postat av: Andreas

AxiePaxie... carro kan ha rätt ibland... men aldrig när jag är med i bilden.. eller hur carro ?=) HA!

2007-07-05 @ 10:24:48
Postat av: Carro

mucka inte med Axipaxies vishet.

2007-07-05 @ 14:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0