Vi hade kul!

På vägen hem, efter elfsborgs självklara seger mot Trelleborg tog Sofa.K upp ett så roligt ämne som BETYG. Naturligtvis hakade vi andra lodisar på. Det är med glädje jag meddelar mina bloggläsare de största meriterna i mitt utgångsbetyg.

1. MVG I PROJEKTARBETE
Vi hade augisti - april på oss att skriva ett arbete om Irak. Vi började tio dagar innan deadline. Lämnade in arbetet en vecka försent. Den superdupermegaviktiga loggboken låg helt orörd i Jessicas skåp under hela den så lååånga studietiden. Det var med stolta leenden vi kunde konstatera att vi i alla fall skrvit våra namn på den. Vi skrev aldrig något mer än så. Samanfattningen (som ska stå sist i arbetet och utgöra en viktig punkt)  bestod av en oseriös text där vi poängterade att päronmer är mycket godare tillsammans med frömackor än hallonmer. Att den gamla capuccinon var godare än den nya, och att det är väldigt gott att fika. Vi kom även fram till ytterligare en sak under vår hårda studietid; att frömackan är inte alls är så jävla nyttig när allt kommer omkring.
  Den muntliga redovisingen inleddes följande:
Jag håller upp min mobil och spelar upp ett ljudklipp från filmen Kopps liknande:
- Pang pang, motherfucker, pang pang.
Lollo fortsätter:
 - Såhär kan det låta en vanlig dag i Irak, och det kanske inte är så jävla kul!

2. MVG i Styrka för hälsa
För att få mvg var råpluggningen, hela den långa vägen till skolan en mörk måndagsmorgon extremt nödvändig. Naturligtvis, om jag haft något mellan öronen hade jag tagit upp det nedklottrade pappret med latinska namn kvällen innan och förberett mig. Nu satt jag där, blek, trött och extremt osugen på latinska kroppsdelar. Men vem lyckades få alla rätt? Inte jag, jag hade ett fel.

3 G i Matte C
Ej läsvänligt för smarta idioter som älskar matte och som dissar ner G:n. Jag är stolt! Har aldrig i hela mitt brunhåriga liv valt en så partybromsande kurs. Detta resulterade i kass närvaro och djupa veck i mattelärarens panna. Men vem gick godkänt? JAG!

Sedan tänkte jag, för alla er som orkat ta er ända hit bjuda på lite skvaller och funderingar från THE FANTASTIC FOUR:
 
Gunborg vår (o)kära svenskalärare:
 - Lysnade skrivit, helt klockrent, precis så jag vill att man ska skriva. Helt perfekt.  Jag skulle kunna publicera detta offentligt!
( Nu tänker ni, aha, ett solklart MVG)
 - Du får helt klart VG++
( Vad f*n är skillnaden på VG++ och MVG!?. VG+ och VG++, det var vårt betyg på ALLT inom svenskan)

Kristina Berg, vår sjukt konstiga naturlärare:
 - Caroline, du vår IG+ på provet
( Jag var en poäng ifrån G)
- Jaha, vad gör jag nu då? Jag vill inte få IG i kursen? 
 - Nä men alltså, IG+ är inte dåligt. Det är mycket bättre än IG

Sedan tänkte jag avsluta hela inlägget med ett uppmuntrande ord från min fd körlärare Stig.
Stig: Klarade du uppskrivningen?
Jag: (i extas, hur överlycklig som helst, superglad och lättad): JA!
Stig: Vad fick du?
Jag: 57
Stig: Det var väl inte så bra..

Slut på inlägget...

Kommentarer
Postat av: j

ja visst hade vi roligt, och det här var också jävligt rolig läsning :P projektarbetet är sannerligen ett minne för livet, och för övrigt hette svenskaläraren gunvor!

2007-06-19 @ 22:57:36
URL: http://jessicapersika.webblogg.se
Postat av: Carro

i mina ögon kommer hon alltid heta Gunborg

2007-06-20 @ 14:48:20
Postat av: Anna

Haha diggar kommentaren från Stig! :D

2007-06-20 @ 15:57:58
Postat av: märie

haha go körlärare

2007-06-20 @ 21:06:12
URL: http://mariesofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0