Ge mig socker!

Vi kämpar vidare med insikten att vara perfekta vad Beach 2007.
Men ibland övertar sockersuget den (?) stenhårda (?) motivationen
och bidrar till att man gör något som egentligen är helt emot sin vilja.
  Egentligen ville jag inte alls äta tre stycken megasalta och de lite
halvsega godisarna på våran enormt torra samhällslektion. Egentligen
längtade inte mina smaklökar efter något onyttigt, slibbigt och sött.
Jag hade kanske kunnat stilla suget med en riven morot eller ett
 fullkornsknäckebröd?
NEJ!! DET FUNKAR INTE!
Hur är man funtad om man, som ett alternativ till Daim tar några
 russin och känner sig tillfredsställd med det?
Hur är man funtad om man, med ett leende på läpparna föredrar
barkbröd istället för en nyrostad macka med smällt smör på? Hur!?
Kan inte någong förklara för mig hur man ska bära sig åt!?
   Jag föredrar att skyffla över all skuld på den snåla skolmaten.
Utan en nyttig och mättsam måltid mitt på dagen kommer sockersuget
smygandes vare sig man vill eller inte.
Idag fick vi Ris och Fiskbullar. Vad är det för en kombination?
  Hur som helst ska jag svettas bort de salta, underbart goda godisrna
 och ta nya tag redan om en och en halv timma. 
Jag tror mamma bakar kladdkaka, typiskt.  

    
snygg

Kommentarer
Postat av: Marie

Caroline tönt! TRE godisar? och du måste svettas bort dom direkt?! Du är fiin :D

2007-03-07 @ 19:14:00
URL: http://mariesofia.blogg.se
Postat av: Caroline

Det handlar inte om hur mkt det var. det handlar om att jag inte kunde motstå suget!

2007-03-07 @ 21:04:01
Postat av: jessicapersika

men man behöver ju faktsikt inte alltid motstå suget, det tjänar ju inget till. :)
och de där människorna som njuter av två russin är nog ganska lättlurade typer, de har förmodligen intalat sig så länge att det är fantastiskt gott, att de till slut tror på det... mer kladdkaka åt folket! (åt jessica)

2007-03-08 @ 00:07:52
URL: http://jessicaoersika.webblogg.se
Postat av: Charlotte

Jag instämmer jessica, mer kladdkaka åt folket!

2007-03-08 @ 23:52:43
URL: http://sarahcharlotte.blogg.se
Postat av: Charlotte

(speciellt pappas kladdkaka)

2007-03-08 @ 23:52:56
URL: http://sarahcharlotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0