Nya Susanna Kallur?

En dag med blandade känslor.
Varken Lollo, Jessica ELLER Sara dök upp i skolan idag. Lollo och Sara var sjuka och Jessica hade halkörning. Vem skulle Caroline leka med då? Den stora tjocka samhällsboken boken kanske? Med alla underbara begrepp, termer och diskussioner om samhällets ekonomi. Ja! (Vi hade ett fett, äckligt och megastort samhällsprov i eftermiddags. Det värsta är, att det är det enda provet inom hela samhäll C, vilket betyder helt avgörande för ditt slutbetyg).  Men lungt tänkte jag, som pluggade till 21:00 igår och kände mig hyfsat lugn. Kommer in i klassrummet och hör Gu´s-lärljunge:
  - Shit, har pluggat hela natten. Har druckit upp tre stora termosar med kaffe. Har aldrig varit såhär trött! ( nej, idag hade han inte migrän)
Strax därefter fortstter den sk Absint-mannen meningen:
 - Ah, fy fan va svårt. Detta är det värsta jag varit med om. Skitmycket ju.
Gu fortsätter:
 - Äsch, det var väldigt mycket reption. Men visst, jag satt uppe ganska länge också.
Nu plötsligt har lärljungen och absint-mannen ändrat uppfattning.
 - Ja det var ju ganska mycket repition, Absint-mannen flinar med sin alldeles för gammla Lacostetröja.
 - Ja, jag tyckte det var ganska mycket reption, Lärljungen lutar sig bakåt på stolen och sträcker ut sig.
EKO EKO EKO EKO!
Jag missade precis bussen efter provet, jag ringde till SupersnällasilverUlf och bad honom fjäska för busschauffören att vänta på mig i Örby. Chauffören var skeptisk men lovade att vänta (Tobias Karlsson hade ett finger med i spelet också). Men eftersom bussen tog upp hela bussuppsamlingsplatsen i Örby fick han ställa sig ca 50m ifrån busshållsplatsen. Och för att jag inte skulle uppehålla honom mer än vad jag redan gjort kutade jag ner till bussen där han väntade. När jag flåsande steg på bussen tackade jag honom och sa att han hade räddat min dag.
  - Äsch, det var väl inget. Men gisses vilket löpsteg du har, du kan ju verkligen bli något!
Hahaha, jag tror han drev!
  Snart Gymnastik!

image113

Kommentarer
Postat av: Anonym

aah jag lider med dig! inställsamma puckon!

2007-03-14 @ 18:18:20
Postat av: Axie paxie

Sören eller? :P Och appropå Kallur, ni som vill kan plocka fram era rosa anteckningsblock nu...men finns en i min korridor som måste vara den 3:e systern..hon är sjukt lik dom :P..sen har jag en sak till om kallurs, men det kanske ingen här vill höra? Och framförallt..vill Carro att jag sitter och skriver sönder hennes blogg? :S När jag tänker efter..nej..bara carro som får veta det..så hör av dig när du läst detta inlägg :P

2007-03-15 @ 00:04:57
Postat av: jessica

stackars caroline :( ska försöka se till så att du aldrig mer behöver genomlida en sådan dag ensam!

2007-03-15 @ 18:55:59
URL: http://jessicapersika.webblogg.se
Postat av: elins kung

Jag vet vad det är om kallurs! En av dem är sjukt vild i sängen! men varför ville du bara dela med dig av den hemligheten till carro? :O

2007-03-17 @ 11:38:24
Postat av: Rubennicole

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2008-11-06 @ 10:18:59
URL: http://rubennicole.20six.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0