Solstrålar och parfymsniffande

Solens strålar har fått mig på otroligt bra humör. Vårkänslorna spritter i kroppen och man kan äntligen, på mycket länge se ljuset i tunnelns ände. 
   Jag, Sara och Jessica tänkte besöka Mejeriet idag. I bussen tog jag upp den lilla lappen om öppetider och insåg att en 30min lång väntan låg framför oss. Men vad gjorde det, solen sken och fåglarna kvittrade. Vi köpte päron och satte oss i den heta solen. Underbart! Klockan 13:00 pallrade vi oss upp från bänken och ställde oss beredda inför öppningen. Men ingen öppnade.
  - Ser ni vad jag ser?
Jessicas förskräckta röst avbröt tystnaden
  - Vadå?
Jag och Sara fattade ingeting.
 - Kolla öppetiderna
Nu skrek Jessica, man hörde tydligt ilskan i hennes annars så klara stämma.
 - Det är stäng idag!
Mycket riktigt. Tisdag - Torsdag 13:00 - 18:00.
Jag var inte populärast i gänget om man säger så. Men för att trösta våra besvikna själar förflyttade vi våra bleka kroppar till Visko. Där köpte jag tre par skor. Ett par vita och marinblåa, vanliga tygskor, och ett par randiga. Mycket nöjd. Jessica härmade sin stora idol och köpte även hon ett par vita.
Efter skoshoppingen lurade jag och Sara busschauffören och begav oss till Kinna. Vi insåg till vår besvikelse att ingen utav klädaffärerna uppdaterat sitt lager på 10000år. Vi gick och luktade på parfym istället.
När jag entrade hemmet var solens strålar fortfarande varma och jag snörade på mig skorna och stack ut och sprang. Jogging brukar vanligtvis vara en plåga, men idag var de verkligen helt underbart!
  En rovfågel har viskat i mitt öra att det ska bli 15 grader varmt i helgen. Kan man vara på dåligt humör?:D

image112

Kommentarer
Postat av: sara

i vanliga fall hade jag hatat dig för det smärre misstaget idag carro, men det fina vädret har gjort mig till en bättre människa! Vår, vår, vår!!!

2007-03-12 @ 19:54:46
URL: http://sarabergquist.webblogg.se
Postat av: sara

i vanliga fall hade jag hatat dig för det smärre misstaget idag carro, men det fina vädret har gjort mig till en bättre människa! Vår, vår, vår!!!

2007-03-12 @ 19:55:16
URL: http://sarabergquist.webblogg.se
Postat av: Charlotte

Sorry to say, njut av vädret i veckan, för till helgen ska det bli skitväder igen har dumma meterologfåglar viskat till mig :P

2007-03-13 @ 22:29:00
URL: http://sarahcharlotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0