Caroline´s PMS-Diet

Idag såg jag en registreringsskylt med bokstäverna; PMS. Då stannade jag upp och skrattade lite, sen gick jag vidare. För att spinna vidare på ämnet googlade jag även på ordet, fick lustigt nog upp en diet för PMS-dagar:


Jag gapar stort av förvåning när jag tar del av doktorns råd. Varför ska de värsta dagarna i månaden bli ännu värre? Plåga sig själv med diverse nyttigheter då kroppen skriker efter de motsatta. Nä, ta dig i kragen syster och läs Caroline Wallins följande råd:
 - Är det någon gång du kan unna dig en, eller två, eller tre chokladkakor till frukost, är det då!
- Om de någon gång är acceptabelt för en kvinna att hoppa träningen för en aladinask är det då!
- Middag med familjen? Lås in dig i ett mörkt rum, öppna en gelehallonpåse och kolla på en snyftande DVD-film.
- När alla gått och lagt sig, tassa upp i morgonrocken, häll upp ett glas vin och spela Mozart på högsta volym. Ta en klunk och intala dig själv: PMS är inte längre en plåga för dig, bara för din omgivning, och vem bryr sig!? SKÅL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0