IKEA och funderingar



IKEA-shopping. Visst att man kanske bara ska belägra lägenheten ett par månader (längre? vem vet). Men att sätta sin personliga prägel på bostaden är för mig A och O. Så idag begav sig Jag och Robin till IKEA, Robins trevliga lillasysters arbetsplats, vilket belönade sig i kassan.....
Det inhandlades hyllor, bord, diskställ, kuddar, koppar mm mm.. Nästa söndag flyttar vi in.

För att inte tala om något alls.  Läste en debattartikel om hurvida mor eller far ska vara hemma det första året med den nyafödda babyn. (Hade lite halvtråkigt och kom över en tidning från ca 5mån tillbaka. Har ingeting med boendeplaner eller flyttaihopköp att göra, ALLS!!!) Debatten handlade om att både mamman och pappan ville fortsätta sitt jobb direkt efter födseln, och att det är könsdiskriminering att mamma förväntas gå  hemma i mysbrallor och amma.
Om jag får säga min åsikt: Föräldrar som bråkar om vem som ska få komma tillbaka till jobbet snabbast efter att deras nyfödda, underbara krabat som bara lär sig tala, gå, skratta och leka, ENDAST GÅNG I LIVET, har föds. BORDE INTE SKAFFA UNGAR. Borde det inte vara tjafs om vem som får stanna hemma och umgås med bäbisen istället? Borde man inte kriga för lediga veckor? Tycker att frågan i sig är onödig tid för politikerna att spilla. Föräldrarna borde själva komma under fund med hur lyckligt lottade de är, om de nu ville skaffa en skrynklig bajsluktande gnutt, varför då inte vilja umgås med den? Det är som att skaffa en hund, sätta den i hundgården och sedan endast umgås och leka med den när hunden lärt sig bajsa, gå och äta fint. Känner man inge lust att ta hand om den nyförskaffade ska man ingen nyförskaffad ha!

Kommentarer
Postat av: morsan

Vad du är förståndig min lilli tjej, måste du väl ha rått efter mor sin

2008-08-25 @ 15:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0