OSLO - rapportering

Efter att ha befunnit sig i Norges dyra Huvudstad, Oslo i över 2 dygn har vi upplevt följande:

- När vi i spöregnet, helt dyblöta anlände till Robins kompisars lägenhet och skulle plocka fram nattatteraljerna upptäckte vi främmande kläder i VÅR väska.
 - Är detta din t-shirt?
Robin höll upp en blå, schleten teamsportia -tröja. Skulle absolut kunna vara en av mina heta nattsärkar, men denna var det icke det.
 - Öh nä?
Vad hade hänt? Jo, en viss Malin ifrån Karlstad hade tagit FEL väska vid hennes avstigning i just Karlstad. Så, här stod vi med en väska fylld med diabetes sprutor och läxböcker. Vad hade vi i vår väska?
ALLA MINA SKÖNHETSPRODUKTER! inget smink, inga smycken, min jeansjacka, min nikejacka, min plattång min...
Paniken var ett faktum. 
Allt löste sig dock dagen efter. Men istället för att gå på visningar av diverse lägenheter blev det uppbassande av väskor vid swebussarna. 

- En viss Morten hade en lägenhet över efter att en svensk dam bebott lyan i 13år. Istället för att ställa till med en visning i dessa stressiga tider låter det på honom som om vi får hyra lägenheten från och med 1/9.
(Men eftersom oflytet förföljer oss i allt vi gör tror vi inte alls på detta innan våra namn står skrivna på ett kontrakt)

- En sodavatten på pressbyron kostar 25 norska, närmare 30 svenska. Vi hade ej råd att spilla ut detta guldvatten och plågade i oss sista droppen trots att kissenödigheten var ett STORT faktum

- En paket Bacon, 30 norska. Vegetarian i Norge? Svar ja.

- Oslo består av mycket skumma människor. Vissa områden påminner om Christiania. Funderingar kring hur det kan finnas så mycket skumma och fattiga typer här trotts det höga priset har funnits.

- Nu ska jag gå och spola bort min lukt om fossingarna från mina skor, som nu i två dagar har varit konstant fuktiga.
Vill avsluta med följande mening:
Oslo är vackert, nytt, stort och framförallt STORT,



Kommentarer
Postat av: AxiePaxie

Haha, alla vet la att det är dyrt att leva i oslo och dessutom att kött är sjuuukt dyrt! Hört att de tillochmed smugglas in kött från brasilien med mera för att säljas billigare..haha, men så är de ju norrmän/norskor med...



Men kul att höra att ni har lilla lägenhetskontakten där ;) LÅter ju toppen! Vad är det för lägenhet? Storlek? Ligger?



Ha de kjempegreit!



P.S Det här förklarar ju varför man INTE kunde ringa dig igår!! När skaffar du norskt nummer? :P

2008-08-22 @ 14:50:37
Postat av: Sofia

Lycka till Carro! Vi får höras snart:) Jag pker ju till Asien 1 Okt innan dess måste vi hörts av! Kram Hälsa Robin!

2008-08-22 @ 15:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0