Oksana, inte Ok!

...Ur Oksanas dagbok i Klick. Se och spy.

 "Vi vann mot Grekland och stämningen var underbar på läktaren. Tyvärr var inte jag jag lika glad som alla andra . Christian skadade sig otäckt i 79 minuten och det såg verkligen jätte otäckt ut. Orolig som jag var fick jag ta fram mobilen för att  ringa hem för att se vad dom sa om skadan på tv. Jag ville bara springa ner till honom, men det får man ju inte"

1. Hon använder ordet; otäckt. i samma mening.
2. "ta fram mobilen, för att ringa hem för att se vad dom sa" Det behövs verkligen ingen språkpolis eller skrivarexpert för att inse att denna mening suger.
3. Att avsluta detta korkade kapitel med en självklarhet som till och med minsta treåring fattar, gör ingen direkt positiv reklam för hennes eventuella hjärna

"Veckans röda kort går till flygvärdinnan som inte ville ge en brödbit till ett av barnen som var så hungrig så hon grät på flyget ner till Österrike. Flygvärdinnan sa att hon inte kunde ge bröd till en person i förväg. DÅLIGT!"

Har hon inget bättre och mer intressant att komma med? Hur fn kan människan får ett helt uppslag, ett helt uppslag som hon bara fyller med, ursäkta ordvalet, skit!

"Eftersom svenska fans-tåget var så långt så fick vi gå den sista biten och där träffade vi Magnus Uggla, men han gick åt fel håll så jag vet inte om han skulle se matchen eller inte"

Är det någon mer än jag som spyr i samma takt som det antecknas? Om detta stått i någon amatörblogg hade inte intresset ens funnits läsa ordbajset. Men nu, när en 23-åring får lön för meningarna! Meningar på dagisnivå! Blir jag arg. Kan inte människan göra bättre ifrån sig ska hon inte ha detta glamjobb. Ge det till en mer SMART person, ge det till mig, tack!

Kommentarer
Postat av: jag vet alltid bäst

sten i glashus? skrivarexpert... svårt att hitta det ordet i svenska akademiens ordlista

2008-06-24 @ 09:53:00
Postat av: Carro

sen så får jag ju inte betalt för det heller

2008-06-24 @ 12:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0