Vänsterhänt och invalid

Vänsterhänta män tjänar bättre!
För vänsterhänta kvinnor ser det dock sämre ut. De har både problem i skolan och tjänar mindre som vuxna. Enligt Dublin-studien skiljer det fyra procent i inkomst mellan vänsterhänta och högerhänta kvinnor.

- Det kan vara så att vänsterhänta barn har svårt att till en början anpassa sig till en högerhänt värld.

Förklaringen till att jag åker på jobb som bananskalare. Jag är helt enkelt oanpassad i världen. Som en utvecklingsstörd människa som sätts i arbete i brist på arbetskraft. Ingen vill egentligen ha mig och de lilla beröm jag får är cheferna mutade till att säga.  Allt för att jag ska tro på mig som människa och individ. Men jag är ingen människa, jag är vänsterhänt


Kommentarer
Postat av: jessica

haha problem i skolan, där fick jag ju min förklaring till det i alla fall.

men en vacker dag ska vi visa dom carro!

2008-11-30 @ 11:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0