Blä ner och läs!

Inget internet = förlorad chans och motivation till uppdatering. Ska fösöka skärpa till mig. Men som IT och Tele-support kretsar numera livet runt karriären och är mycket tidspressat (HÖHÖHÖ) Avklarade hur som helst ett Grundprov i digital-tv, internet samt tele i fredags. 78 frågor jag  hade 74 rätt.  Blev mycket överraskad ocg glad. Överraskad blev nog min handledare också som denna veckan förklarat och översatt 100000ord från norska till svenska, endast för mig.
Visste ni att Rolig på norska är lungt? I vår arbetssal står en skylt: Vid brand, gå ROLIGT ut. Tanken på skuttande och flamsande datanördar vid eldsvåda fick oss svenskar att ligga dubbla över skrivborden.
Rar är konstig och underlig. Vad rar du är, är alltså ingen komlimang. Norska är även lite som mycket gammal svenska. Ord som: ikke (nej), blä (bläddra) och utalet av Oslo som Oschlo. Just ordet Blä får mig att tänka på dialekten min kära familj använder.

Kommentarer
Postat av: farsan

javisst är de la gohälligt mä sånna ord som en förstårsek på.hahaha

2008-09-21 @ 11:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0