Uppersittarkväll



Under 2:ans bingo råder det total kaos framför familjen Wallins TV.
 Mor: Jag ser ju ingeting för risbusken!!
Risbusken är i detta fall vår fint klädda julgran. Far lyssnar med halva örat och ignonerar totalt mors klagan, han lägger som salt i såret upp fötterna på bordet mitt framför mors face.
Mor: Nu ser jag då rakt ingeting
Far: Det spelar la ingen roll, du hör la?
Far: BINGO, VART ÄR TELEFONEN?
Han sträcker sig mot min rosa pärla som fortfarande innehåller ett kontantkort laddat med max 5kr.
Jag: Nej ring ifrån din egna!
Far haffar tag i hemtelefonen och sticker ut i köket för att inte bli störd. Man hör honom prata med någon
Mor: Det är en telefonsvarare, ingen man kan prata med!
Hon skrattar gott och gör en jämförelse med hur lycklig pappa blir när han får sms ifrån sin bästa kompis Halebop. Halebop är pappas bästa smskompis. 

Kommentarer
Postat av: Bingo

"BINGO, VART ÄR TELEFONEN?".



Jag vet faktiskt inte.

2009-12-23 @ 21:37:18
Postat av: Carro

du borde ha bättre koll!

2009-12-23 @ 21:42:12
URL: http://enfetblogg.blogg.se/
Postat av: Åsa

Låter som en mysig kväll, hoppas julafton blir ännu

bättre. God Jul och Gott Nytt År på dej och hälsa resten av släkten. Åsa m familj

2009-12-24 @ 08:38:08
Postat av: Carro

Detsamma! :) Kul att du läser min blogg får jag säga! Hälsa familjen en riktigt god jul!

2009-12-24 @ 10:15:48
URL: http://enfetblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0