Alkoholproblem

Jag står i kön bakom tre lodisar och en hårdrockare på Svenljunga Systembolag. Öl, Jägermeister och absolutvodka suktar de förgående köparna efter. Mitt uppdrag var att köpa en baginbox till mor och far, samt vanligt enkelt vitt vin till mig själv. 300kr i kontanter stack mamma till mig i bilen och säger; Köp vin, rödvin!
När det äntligen är min tur, och alkoholstanken efter alkisarna lagt sig såpass mycket att man vågade öppna munnen utan att bli full, säger jag: Ett gott rött vin, gärna i en box. Tanten i kassan vankar in bakom hyllorna (självplock vad är det ? ) och tar fram en låda. Jag betalar med mina 300kr och inser att jag inte kan köpa mer. Hur avslöjande skulle inte det låta om jag efter min "kontanta betalning" skulle göra ytterligare en beställning och betala med mitt kort ?
Ja går ut ifrån bolaget utan mitt vita goda lördagsvin.

När jag tänker efter, hur mesig är jag egentligen?

Kommentarer
Postat av: mor

2009-05-08 @ 06:59:45
Postat av: mor

ta prydnads vinet på hyllan i köket vetja

2009-05-08 @ 07:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0