Basker-damen dödade mig, typ

- Hej jag vill ha en korv i bröd
- Vad vill du ha för korv? Grillkorv, kokkorv eller en korv med smak?
- Jag vill ha en winerkorv.
- Chiliwiner, ostwiner eller vanlig wienerkorv
- Ostwiener. Sen vill jag ha räksallad och rostad lök på, inte i ett vanligt bröd, utan i ett störrebröd, sen vill jag inte ha ketchup bara senap, gärna stark. Sen tar jag gärna den rostade löken i brödet, inte på korven alltså.
Jag hade redan lagt i korven i brödet, kokade inombords men sa:
 - naturligtvis!
Kön växte, och den lilla specialbeställningen drog ut på tiden. När korven var exemplarisk och jag uppgav priset
 - 32kr tack!
 - 32kr?? Det står ju 15kr på bilden däruppe?
Kunden pekade på en vanlig tråkig grillkrov i bröd med en sträng ketchup på.
 - Den kampanjen gäller vanlig grill eller kokkorv. Du valde den lite dyrare korven, men den är mycket godare.
 - Jaha, nähe då får det vara...
Killen som stått bakom under hela lyxbeställningen blev lika irriiterande på basker-damen som jag och höjde rösten:
 - Okej jag tar korven då!
 - Visst, du får den för 15kr.
Om blickar kunde döda hade damen skurit hål i min strupe på plats.

Kommentarer
Postat av: rebecca

haha! du anar inte hur många liknande incidenter jag varit med om på, shell seven eleven! korvtjaffs, bensinens pendlande i pris med mycket mera! värst var de när jag fick en snusdosa i huvudet för att kunden tyckte de tog för lång tid i kön.. Är de något man lär sig på sånna här ställen så är det - den sanna bittra svensken!

2009-11-29 @ 20:26:55
Postat av: BG

FY fan va underbart! Precis så ska dom tas, fast hade det vart jag hade jag ätit upp den själv! Så gjorde jag alltid på Frölich!

2009-11-29 @ 20:31:03
Postat av: LUISA

Den var sjukt kul faktiskt.

2009-11-29 @ 22:00:03
URL: http://oliveira.blogg.se/
Postat av: marielle

fan vad klockrent!!!

2009-11-29 @ 22:55:59
URL: http://fuckingmonster.blogg.se/
Postat av: mor igen fr jobbdatorn ha ha ha

den damen fick vad hon förtjänade, hahaha

2009-11-30 @ 11:58:48
Postat av: Lobo

Håller med fullständigt! Helt underbart sagt!

2009-11-30 @ 16:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0