Miss Motivation är min Mållgan




Idag såg jag miss Motivation i vitögat.
Min hurtiga del av hjärna ställde klockan på 10:00 i morses för att powerwalka till gymet.. Dock vaknade den lata delen först och klickade av larmet fortare än kvickt. När jag sedan självmant vaknar upp, 12:20 tar den lata delen överhand och tänker:
 - Men hallå, det är ingen idé. Du börjar snart jobba, dra täcket över huvudet och somna om.
Jag lät mig frestas och la huvudet på kudden igen.
Det skulle jag inte ha gjort. Miss motivation sliter av täcker, trycker upp mig mot väggen och skriker i örat
- NU FÅR DET VARA NOG. TA PÅ DIG TRÄNINGSKLÄDERNA DITT FETA AS OCH PALLRA DIG TILL GYMET! SKÄRPER DU INTE TILL DIG KOMMER DU SNART SE UT SOM MIG !!
 Hur såg miss motivation ut?
 - En fetare version av mig. Mycket större röv och mage. Bulliga kinder och sjukt slitet hår.
Jag blev snabbt övertalad och insåg att det blev ganska brått innan mitt jobbpass startade. Powerwalken uteblev och jag tog bussen till träningslokalen. Precis när jag skulle kliva på kände jag en hård spark på baklåret och ett reäl slag mot skallen:
 - TAR DU BUSSEN DIN LATA JÄVEL?
 - förlåt miss motivation.
Jag sprang i alla fall 45min på löpbandet och styrka 15min. Sen gick jag till jobbet och cyklade hem.
 
(Miss Motivation är påhittad, som Mollgan i Alfons))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0