ett axplock från arkivet

Idag var kylan påtagligt bitande. Pappa såg nöjd ut när han tittade ut igenom fönstret, han om någon har haft många sömnlösa nätter den senaste tiden. Skräcken har speglats i ögonen varje dag som regnet stått i backen.  Kan han inte simma tänker ni? Jo, men han är rädd för det förskräckliga monster som kommer att sluka världen med hår och hull inom en snar framtid, växthuseffekten. 
  Så, för att samanfatta hans lilla fobi kort:
   - Inom femton år kommer vi inte kunna arrangera Wasaloppet här i Sverige. 
Nehe, vem bryr sig?



En annan nyhet, får man i sig för lite fett kan man få sämre minne. Detta var mammas teori om varför hon är så förbannat glömsk och virrig. För att reda bot på problemt köpte hon hem två feta baugetter var,  med smör, ost, salami och sallad på, igår.  Så underbart fräscha!
   - Jo, jag måste ju komma ihåg vad ni önskar er när vi ska julhandla på fredag. Annars Caroline kanske du får en dammsugare.. hahahaha.
  Var det någon mer än jag som missade det roliga i menigen?

Caroline ditt sega missforster. Nu har du suttit framför datorn heeela dagen.
Du skulle behöva gå ut och röra på dig. Springa, träna och förbruka energi! Så varför
tar du inte bara tag i skiten och gör något åt det? Ah jag blir så trött på att se dig så här.
du har inte borstat tänderna, inte satt i linserna, du sitter fortfarande i din utslitna pyamas
med världens ruffsigaste hår. Snälla, försök slita dig från djävulens påfund och gör något
utav ditt liv, För min skull!?
( Caroline Wallin 35+ beskådar Caroline Wallin snart 22)


Lollo: Han va rätt het (om vänsterpartisten i stockholm)
Jag: Han är bisexuell va?
Henrik von Scheele tjuvlyssnar och lägger till: Ja, han är vinklad

En livlig diskussion vid familjen Wallins matbord om det såå intressanta ämnet mobiler.
Johan, min överskattade lillebror säger med en hånande röst till mamma:
 - Du har ingen Walkman på din mobil
Mamma: Har inte jag? Jag har ju med den jämt när jag springer?
Alla i familjen skrattar högt, utom Mamma.



Kommentarer
Postat av: Filterkungen

hahaha, henrik von scheele är sån jävla chef. Sjukt roligt.

2009-10-01 @ 16:25:06
Postat av: mor

forfarande ett ord som gäller....!!

2009-10-01 @ 21:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0