15 dagar som vuxen



15 dagar som vuxen och egen lägenhet. Kan samanfattas i 10 punkter:

1
. Jag ska vacinera mig mot svininfluensan. Blir jag sjuk och sängliggandes med en temp i munnen och svettfläckar på lakanen blir jag helt enkelt utan lakan. En veckas förlust av jobbtimmar känns inte helt aktuellt just nu.
2.
Diskberg försvinner av sig själv. Om man ber snällt, tindrar lite med ögonen och mutar med mat.
3. Att jag borde införskaffa mig någon mer möbel i vardagsrummet då det fortfarande ekar om man skriker högt i rummet. Men samtidigt njuter jag verkligen av ytor utan kläder, väskor och annan bröte.
4. Adressändring är något jag borde ta itu med snarast. Caroline Wallin skriven i Borås, känns konstigt fortfarande.
5. Vad har man i kylskåpet för att det ska se fullt ut?? Oavsett storhandling finns det otaliga ytor som bara suktar efter mat. Funderar på att hänga upp några tavlor och möblera kylen med lite mattor och andra textiler. Känns mer fullt och mer välkommande än vita tråkiga hyllor, TOMMA.
6. Jag kan hur lätt som helst bli utelåst. Dörren låser sig utav sig själv. Vilket betyder, glömmer jag nyckeln på köksbänken blir jag uteliggare och inbrottstjuv.
7. Det luktar fortfarande vanilj i hela lägenheten efter att Karin spridit ut doftpåsar lite här och var. Vanilj associeras numera som, hemma, hos mig, min lägenhet.
8. Visste ni att jag har en egen lägenhet?
9. Ett meddelande till radiotjänsten i Kiruna. Jag har redan betalt min tv-licens så ni behöver inte komma hit.
10. Avslutningsvis. Jag ringer oftare till min Mor och Far än vad dom ringer till mig. Detta måste det bli ändring på!!

Kommentarer
Postat av: mor

fortsätt med det älskling!!!!!!! har bestämt oss nu, jerker ska lagas kosta vad det kosta vill

2009-09-16 @ 07:07:58
Postat av: Soffling

Haha kirunas radiotjänst kommer nog inte på besök, men däremot representerar ju jag kiruna och kan komma istället :)

2009-09-19 @ 17:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0