Broschyr, dagens höjdpunkt!


Ett äldre par, runt 70+ kom till Ellagården och lunchade idag. Jag höll precis på att duka av bordet brevid när herren i sällskapet fångar min uppmärksamhet:
- Vilken underbar mat! Det är första gången vi är här, men hit kommer vi komma fler gånger.
Damen fyllde snabbt i:
 - Ja det var mycket gott, har ni julbord också närmare jul?
Jag hämtade en broschyr om Ellagården, alla dess evangemang, konserter,  när julborden startar och lite annan information.
Sällskapet tackade och tog med sig eftermatenkaffet ut i solskenet.
När jag lite senare går förbi sällskapet ser jag att damen sitter och tokläser broschyren medans mannen sitter mitt emot och skruvar på sig.
 - Britta, läs inte klart den nu, då har du ju ingeting att göra när vi kommer hem sen.

Tyckte detta var en söt liten anekdot. Man måste ju spara det roliga så det räcker hela dagen!






Kommentarer
Postat av: filterkungen

Det är roligt för att det är sant

2009-09-15 @ 21:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0