Jag tvättar inte, jag dammar av tvättmaskinen

idag har jag tvätttid mellan 06:00-14:00. Jag börjar mitt arbetspass 12:00 och ville egentligen bara försäkra mig om att jag hann tvätta mina vita skor. Mina vita supergoa skor som varit svartbruna alldeles för länge. Jag steg upp kvart över tio och tassade ut till tvättstugan. När jag precis satt igång maskinen håller jag på att dö. En röst bakom mig kraxar till med en hes stämma, helt utan tvekan trodde jag min sista stund var kommen.
 - är det du som tvättar nu?
Jag står med tvättmedel i handen precis brevid en påsatt maskin (nä detär inte jag som tvättar???)
 - Ja?
- Ah, jag har inte hört att du tvättat sen 06:00?
 - Öh nä jag gick upp och började nu. Men vill du ha den kan du få den efter 12, jag börjar jobba då.
 - aha nä. Men jag har inte hört någon tvätta, så jag tänkte gå och plinga på för att höra om du var hemma.

Plinga på? Jag har aldrig haft "tvätttid" innan. Men är det såå noga att man startar när tiden börjar? Och har hon alltid koll på alla tider? Står hon med ett vattenglas mot yttedörren för att försökra sig om att personen som har tvättid börjar i tid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0