Jag är tjejen med tre morsor!

Jag kom 3min försent till läkarbesöket idag. Det första jag yttrade mig om var en ursäkt som heter duga! (Sen att den avtalade tiden aldrig gäller läkarna, att man oftast hinner skumma igenon en eller två tidningar om tandtroll och sjukhuspolitik innan man blir uppropad) Läkaren accepterade inte ursäkten.




- Du måste verkligen lära dig att passa tider!!
Hon blev plötsligt min mamma. Jag bad om ursäkt igen
- Jag kan fakturera dig för denna förseningen
(3min!?!)
Det sista damen i blåmössa sa:
- Ta nu hand om dig, ordentligt.
Avslutningsvis lade hon på ett
- SUCK
Ok. Jag är en fruktansvärt slarvig och organiserad person och tog åt mig ordentligt...
Begav mig till apoteket och tog en kölapp, nr 281. När skylten i taket visade mitt numer reste jag mig upp och gick fram till luckan då skriker damen:
- NÄSTA!
Nr 282 visas.
- Hallå! Jag har 281
- Ledsen, du hann inte. Ta ett nytt numer.
- Men jag jag reste mig upp när mitt numer dök upp?
- SUCK, du måste lära dig att  bli mer uppmärksam!

Min älskade Mamma, jag har skaffat mig två nya mödrar idag. Två stycken som verkar känna mig grundligt, på djupet, helt igenom. Tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0