carro VS bilproffs





Jag följer med en dam ut och ska kolla hennes glykol. Precis när jag fått upp det svarta locket och konstaterat att glykol=0, helt tomt, torrt, det finns ingetning! får jag en knuff i sidan:
 - Akta på dig tös, låt mig fixa detta
Helt från ingenstans kommer en farbror flygande och tar över mitt jobb!?
 - Glykolen e ju schlut
(Precis det jag redan konstaterat)
 - Vi häller la på lite vatten så löser det sig
Jag kan inte mycket om bilar, men att hälla på en kanna vattern mitt i vintern istället för glykol!? Det kan ju vilket snille som helst räkna ut att DET FRYSER! Jag blev lack på mr besserwisser:
 - Du kan ju inte hälla i endast vatten, det fryser ju!
 - DÖ, LYSSNA NU PÅ MIG, JAG HAR JOBBAT ME BILAR SEN 70-TALET, JAG VET VA JAG SNACKAR OM
 - Ok, fixa detta då, men jag står inte för några konsikvenser.
Ägaren till bilen står som ett fett frågetecken utan att säga ett knyst. Jag går in till butiken igen, förbannad!
Några minuter senare kommer bilproffset in igen och hämtar vatten, samt FÄRDIGBLANDAD glykol?? 
 -  Va ska du med FÄRDIGBLANDAD gykol och vatten till, vitsen men färdigblandning är att man inte behöver just vatten.
Gubben är märkbart sur på mig också och svär en lång ramsa innan han går tillbaka ut till damen med bilen.
Efter 5min kommer damen in, med en kanna orört vatten samt en tom flaska glykol
- Va, hällde han inte i något vatten?
 - Nä, han sa att den ljus blå flaskan redan va färdigblandad.
-  Varför kommer du tillbaka med vattnen då? Skulle han inte hälla på det?
 - Nä han kom på att de kanske kommer att frysa
Nu kännde jag skadeglädje i hela kroppen och hoppades innerligt att bilproffset skulle komma in i butiken igen, mycket riktigt. När han kommer fram till kassan kunde jag verkligen inte hålla mig:
 - Jasså du hällde inte på något vatten?
Jag fick inget svar. YES!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

5 av 5 möjliga flaskor Blue Nun till dig Cajjo!

2010-01-28 @ 14:37:22
URL: http://litemersomsig.blogspot.com
Postat av: Filterkungen

Fan att jag åkte hem precis före det

2010-01-28 @ 14:53:45
Postat av: Carro

Engström, du missade ALLT

Malin: vad hetter vinet med guld i !??

2010-01-28 @ 15:05:36
Postat av: KRISTIN

haha fan va underbart! =)

2010-01-28 @ 16:14:04
URL: http://kristinprallin.blogspot.com
Postat av: Ida

Du är fan bäst Carro! Jag älskar när man trycker ner Sveriges alla besserwisar!

2010-01-28 @ 16:29:26
URL: http://idaflaat.blogg.se/
Postat av: FAR

bilen ska svetsas...!!

2010-01-28 @ 19:01:36
Postat av: AxiePaxie

Haha, magiskt! good work!

2010-01-28 @ 21:36:31
Postat av: jessica

LYCKA!

2010-01-29 @ 00:28:51
Postat av: Daniel

:) älskar det, han ska minsann visa var skåpet ska stå för tjejerna! Hhaha:)

2010-01-29 @ 10:07:19
Postat av: Mr

Hade trycktt ner kannan med vatten i halsen på honom

2010-01-30 @ 18:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0