Back on track



Det ni alla suktat efter dessa veckor med utebliven bloggning. Bitterhet.
Jag har tagit intryck och befattat mig med ett x-antal saker som jag STÖR MIG PÅ!!

1. Kyrkoskatten. Detta år har jag lagt 3467kr på Gud, Jesus och den heliga Anden. Tre snubbar som bevisligen aldrig har existerat. Sverige lägger miljoner (!!) på guldprydda kyrkor över hela landet, som de tre osynliga männen flyttar runt i. Miljoner på en påhittad gammal sägen...............

2. Kungliga bröllopet. På aftonbladet kan man läsa följande:
 - Notan för städningen av kyrkan, 14 miljoner
- Kungens anställda fick hyran höjd med 171 procent
- prislappen 100 miljoner, så mycket kostar bröllopet.
Om vi tar kyrkoskatten, sätter viktoria och daniel på ett plan till las vegas och behåller de 99 miljonerna som blir över och gör något kul istället. Gör om kungahuset till lägenheter och skolar Madde till flygvärdinna. SÅ KAN JAG GÖRA REKLAM FÖR SVERIGE FÖR YNKA 10miljoner om året!

3 Snubben på ICA som köpte Spar-tvättmedlet för 14.90 men ville göra en retur när han upptäckte de förskräckliga, HAN FICK BETALA 11.90!!!!!

Sen finns det händelser som gjort mig på ett sprudlande humör! Men kan tänkas, inte lika intressant


Kommentarer
Postat av: rebecca

Är du konfirmerad? Ska dina barn kondfirmera sig? Vart var du vid skolavslutningar,julaktiviteter med mera?Ska du gifta dig? Vart ska du begravas? Vart ligger dina saknade begravda?



Frågar man kan ställa sig innan man kritiserar kyrkan.. Man behöver inte tro på GUD för att stödja det kulturella vi har i sverige som tyvärr dör ut mer o mer ..´



Själv tycker jag att religion bara skapar konflikter o jag tror inte på den! Men ge ngn krona för de kyrkan faktiskt ställer upp för är en självklarhet..



Kram kusin!

2010-05-05 @ 00:31:49
Postat av: Carro

jag betalar redan begravningsskatt, det är ytterligare en skatt som går till kyrkan, men som man ej kan välja bort då den är obligatorisk för alla skattebetlare i sverige. Bröllop och skolavslutningar kan vara minst lika vackra borgliga och utomhus.

2010-05-05 @ 10:53:35
URL: http://enfetblogg.blogg.se/
Postat av: rebecca

Skön inställning du har!



Du är väl döpt i kyrkan o vart ska du döpa dina barn om du får några?



Det finns väl värre saker att hata caroline, de är bara de jag fölrsöker säga!!!! Om man nu måste gå runt o hata saker vilket jag tycker är helt onödig energi...



2010-05-05 @ 12:05:12
Postat av: Carro

hata är ett starkt ord :P Jag skulle hellre lägga dom 3500kr på något mer vettigt. På någonting jag tror på, inte på något som ev inte ens finns. jag är döpt i kyrkan, men hade väl egentligen inget söttre val, svårt att göra sin röst hörd när man endast är ett fåtal månader gammal;)

2010-05-05 @ 17:06:05
URL: http://enfetblogg.blogg.se/
Postat av: jessica

nya bloggen är fet!

& min kyrkoskatt var ett lägre belopp, inget jag blev ledsen för :)

2010-05-06 @ 00:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0