FELFELFELFEL



Om du besöker en fullsatt brunch och du tar ett stort lass med massa massa mat, inser efter att du käkat hälften
 - Åh guud va mätt jag blev, jag hämtar en ny tallrik med frukt, några köttbullar, en macka, lite sill och bacon på. Man måste ju passa på, det är ju brunch höhö.
Jag ser inget fel i att man tar om, jag ser heller inget fel i att man då väljer en ny och ren tallrik. Det som är fel är resonemanget: Jag är mätt men hämtar lite "snacks" att tugga på, bara för att. Din lilla tripp bort till bufférummet tar 5min. När du kommer tillbaka står din gammla tallrik kvar, SUPRISE!! Eftersom din första tallrik ser helt orörd ut är det ingen stackare som vågat plocka den, vad gör du???

 - Jag tar den gammla tallriken, vänder mig om, placerar den på ett nyuppdukat bord, avtorkat och vackert!
 - Jag reser mig upp, går runt med tallriken i handen och funderar DESPERAT på, VART SKA JAG STÄLLA DEN?? Tycker att kaffe-buffén är ett utmärkt ställe
 - Busvisslar åt nästa passerande servitris och trycker upp tallriken i ansiktet: TA DENHÄR!
- Muttrar surt, gör ingen nämnvärd rörelse i att förflytta matlasset men påpekar HÖGT inför nästa servitris att du faktsikt ätit klart för lääänge sedan

Vet du vad, alla alternativ är FELFELFELFEL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0