Förlåt Gud och förlåt KalleAnka-Killen





Precis innan 24:00 ändrar vi om bensinpumparna från dag till nattdrift. Det betyder att under nattdriften kan man endast betala med kort utomhus, ej med kontanter inne i butiken, då butiken är stängd
Jag ser gärna att dessa vacka bränslepumpar startar sitt nattdrift 23:45, och när jag står bakom kassan och styr blir det som jag vill. Ska en person tanka tar det 5min, sen ska han in i butiken och vrida på chokladkakor och läsa innehållet i fsc-salladerna. Innan han slutligen, efter 15min beger sig mot kassan med endast en pingvinstång i högerhanden. Klockan är då över 24:00.

Förra nattpasset kommer det in en kille 23:55, han lunkar fram till kassan:
 - Kan jag tanka där ute och betala här inne med kontanter?
 - Hemskt ledsen, jag har växlat om till nattdift, tyväääärrrr (låter sjukt medlidande)
 - Aha åh fasen, jäklar va synd.. aja
Killen lämnar butiken och jag hoppas han hittar till Hedvigsborg. När jag 1min senare gluttar ut genom fönstret för jag sjuuukt dåligt samvete.
Killen har tagit på sig sin hjälm, satt sin kalleanka-väska på ryggen och börjat släpa sin moped, som förmodligen inte innehöll en droppe bensin.
Förlåt Gud och förlåt KalleAnka-Killen

Kommentarer
Postat av: LOBO

Aouch! Stackars jävel... Är det inte idiotiskt med dessa tider som man måste bara hålla. Som tex MC Donalds. Där serverar dem frukost och inget annat förrän efter kl 9 eller vilken tid det nu är. Vill man då ha en vanlig hamburgare då får man snällt sitta ner i en tom lokal och vänta på att dem ska sätta på hamburgergrillen! För det är fan ingen där och äter den jävla frukosten. "Falling down" syndromet med Michel Douglas.

2010-05-07 @ 16:20:45
Postat av: AxiePaxie

Hoppas inte din chef läser detta inläg....

På systemet stängde vi entrédörrarna klockan 15:01 (stänger 15:00 på lördagar, ger dem en extra minut alltså!) Detta innebär ofta att sista kunden lämnat butiken 15:15..det är seeegt!

2010-05-08 @ 12:46:22
Postat av: jessica

haha vilken jävla bild du valt till då

2010-05-08 @ 13:01:56
Postat av: Olafadina

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2011-09-01 @ 06:47:10
URL: http://olafadina.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0