Pannkaksnostalgi



Har tillbringat min helg hemma i Svensås. Gårdagskvällen bjöd upp till ett ytterst trevligt 25-års kalas på Stråvi i Holsljunga. Har även hunnit hälsa på min farfar med sambo, ätit en klassisk söndagsmiddag alá Leif Wallin, powerwalkat med Mor och avslutat kvällen med en traditionsenlig rätt en söndagskväll: Pannkakor med hemmagjord lingonsylt och kall mjölk.
Pappa har inte alltid varit en snille på pannkakor. Under en period fick mor åfar för sig att olivolja är det absolut nyttigaste man kan äta. Vi stekte allt i olivolja. Pappa skulle då givetvis ge sig på en pannkaksstekning i just olivolja. Det hela slutade med en 35min lång svordomsvisa och en stekpanna mindre. Spektaklet var fruktansvärt roligt, men eftersom varken jag eller min lillebror ville förflytta ilskan från pannkakorna över till oss höll vi tyst och indirekt tuggade sönder vår tunga för att stoppa skrattet som ville ut. Pappa hade idag inget minne av incidenten och hävdade bestämt att historian aldrig utspelats..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0